dinsdag 3 maart 2009

Vertrouwen

Laatst noemde een intelligente collega 'vertrouwen' een 'buzz-woord'. Dat verbaasde mij, ik beschouw 'vertrouwen' als een basisvereiste voor goede samenwerking.
In het verleden heb ik hier reeds artikels gepost over vertrouwen:
In het Engels:
Ik moet bekennen dat ik niet echt meer kan onthouden waarover ik geschreven heb de laatste jaren. Maar volgende truk werkt perfect: vul het woord 'vertrouwen' in in het vakje bovenaan links, naast het logo, en je krijgt de lijst die hierboven staat.

Uit het boek van Danny Meyer, 'Setting the Table - The Transforming Power of Hospitality in Business', p. 213, haal ik nogmaals enkele trefwoorden over vertrouwen / trust. Lees het geheel in de post Trust.
  • fear <>  trust
  • tyranny <> collaboration
  • ruling <> empowering
  • fleeting <> enduring
  • selfish <> giving
  • scarcity <> abundance
  • closed <> expressive
  • telling <> listening
  • knowing <> learning
  • cynical <> hopefull
  • gatekeeper <> agent

Geen opmerkingen: